Синодалната Библия, Римляни, Глава 4. is available here: https://www.bible.promo/chapters.php?id=11052&pid=47&tid=2&bid=72
Holy Bible project logo icon
FREE OFF-line Bible for Android Get Bible on Google Play QR Code Android Bible

Holy Bible
for Android

is a powerful Bible Reader which has possibility to download different versions of Bible to your Android device.

Bible Verses
for Android

Bible verses includes the best bible quotes in more than 35 languages

Pear Bible KJV
for Android

is an amazing mobile version of King James Bible that will help you to read this excellent book in any place you want.

Pear Bible BBE
for Android

is an amazing mobile version of Bible in Basic English that will help you to read this excellent book in any place you want.

Pear Bible ASV
for Android

is an amazing mobile version of American Standard Version Bible that will help you to read this excellent book in any place you want.

BIBLE VERSIONS / Синодалната Библия / Новият завет / Римляни

Синодалната Библия - 1924

Деянията на Апостолите Римляни 1-о Коринтяни

Глава 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

1 И тъй, запитваме ние, нашият отец Авраам какво е придобил по плът?

2 Ако Авраам се оправда с дела, той има похвала, но не пред Бога.

3 Защото, какво казва Писанието? - ";Повярва Авраам на Бога, и това му се вмени за оправдание".

4 На оногова, който работи, заплатата се вменява не по милост, а по дълг.

5 Напротив, ономува, който не работи, а вярва в Оногова, Който оправдава нечестивеца, вярата му се вменява за оправдание.

6 Тъй и Давид нарича блажен оня човек, комуто Бог вменява оправдание без дела по закона, като казва:

7 "блажени са ония, чиито беззакония са простени и чиито грехове са покрити;

8 блажен е оня човек, комуто Господ няма да вмени грях".

9 И тъй, това блаженство само за обрязани ли е, или и за необрязани? Понеже казваме, че на Авраама биде вменена вярата за оправдание.

10 Кога биде вменена: след обрязването ли, или преди обрязването? Не след обрязването, а преди обрязването.

11 И знака на обрязването той получи като печат на оправданието чрез вярата, която имаше преди обрязването си, за да бъде отец на всички необрязани вярващи, та и тям да се вмени оправданието,

12 и отец на обрязаните, ала не на ония, които само обрязване са приели, но които и вървят по стъпките на вярата на отца ни Авраама, що имаше той преди обрязването си.

13 Защото обещанието към Авраама или към семето му - да бъде наследник на света, се даде не чрез закона, а чрез оправдаване посредством вярата.

14 Ако привържениците на закона са наследници, вярата е обезсилена, и обещанието унищожено;

15 защото законът поражда гняв; дето пък няма закон, няма и престъпление.

16 Затова оправданието е от вяра, за да бъде по милост, та и обещанието да бъде заздравено за всички не само по закон, но и по вяра потомци на Авраама, който е отец на всички ни,

17 според както е писано: "поставих те баща на много народи", пред Бога, Комуто той повярва, Който животвори мъртвите и зове несъществуващото като съществуващо.

18 Авраам, без никакво основание за надежда, повярва с надежда, че ще стане баща на много народи, според казаното: "тъй многобройно ще бъде семето ти".

19 И без да отслабне във вярата, той не помисли, че тялото му е вече умъртвяло (понеже беше току-речи стогодишен) и утробата Саррина е в омъртвение;

20 а в обещанието Божие се не усъмни чрез неверие, но остана твърд във вярата, като въздаде Богу слава,

21 напълно уверен, че Той е силен и да изпълни това, що е обещал.

22 Затова му се вмени за праведност.

23 Но не само за него е писано, че му се е вменило,

24 но и за нас: ще се вмени и нам, вярващите в Оногова, Който възкреси от мъртвите Иисуса Христа, Господа нашего,

25 предадения за нашите грехове и възкръсналия за наше оправдаване.

<< ← Prev Top Next → >>