1 آنگاه رؤسای آبای لاویان نزد العازر کاهن و نزد یوشع بن نون و نزد رؤسای آبای اسباط بنی اسرائیل آمدند.
2 و ایشان را در شیلوه در زمین کنعان مخاطب ساخته ، گفتند که «خداوند به واسطه موسی امر فرموده است که شهرها برای سکونت و حوالی آنها به جهت بهایم ما، به ما داده شود.»
3 پس بنی اسرائیل برحسب فرمان خداوند این شهرها را با حوالی آنها از ملک خود به لاویان دادند.
4 و قرعه برای قبایل قهاتیان بیرون آمد، و برای پسران هارون کاهن که از جمله لاویان بودند سیزده شهر از سبط یهودا، و از سبط شمعون و از سبط بنیامین به قرعه رسید.
5 و برای بقیه پسران قهات، ده شهر از قبایل سبط افرایم و از سبط دان و از نصف سبط منسی به قرعه رسید.
6 و برای پسران جرشون سیزده شهر از قبایل سبط یساکار و از سبط اشیر و از سبط نفتالی و از نصف سبط منسی در باشان به قرعه رسید.
7 و برای پسران مراری برحسب قبایل ایشان دوازده شهر از سبط رؤبین و از سبط جاد و از سبط زبولون رسید.
8 و بنی اسرائیل، این شهرها و حوالی آنها را به لاویان به قرعه دادند، چنانکه خداوند به واسطه موسی امر فرموده بود.
9 و از سبط بنی یهودا و از سبط بنی شمعون این شهرها را که به نامها ذکر می شود، دادند.
10 و اینها به پسران هارون که از قبایل قهاتیان از بنی لاوی بودند رسید، زیرا که قرعه اول از ایشان بود.
11 پس قریه اربع پدر عناق که حبرون باشد در کوهستان یهودا با حوالی که در اطراف آن بود، به ایشان دادند.
12 لیکن مزرعه های شهر و دهات آن را به کالیب بن یفنه برای ملکیت دادند.
13 و به پسران هارون کاهن، حبرون را که شهر ملجای قاتلان است با حوالی آن، و لبنه را با حوالی آن دادند.
14 و یتیر را با نواحی آن و اشتموع را با نواحی آن.
15 و حولون را با نواحی آن و دبیر را با نواحی آن.
16 و عین را با نواحی آن و یطه را با نواحی آن و بیت شمس را با نواحی آن، یعنی از این دو سبط نه شهر را.
17 و از سبط بنیامین جبعون را با نواحی آن و جبع را با نواحی آن.
18 و عناتوت را با نواحی آن و علمون را با نواحی آن، یعنی چهار شهر دادند.
19 تمامی شهرهای پسران هارون کهنه سیزده شهر با نواحی آنها بود.
20 و اما قبایل بنی قهات لاویان، یعنی بقیه بنی قهات شهرهای قرعه ایشان از سبط افرایم بود.
21 پس شکیم را در کوهستان افرایم که شهر ملجای قاتلان است با نواحی آن و جازر را با نواحی آن به ایشان دادند.
22 و قبصایم را با نواحی آن و بیت حورون را با نواحی آن، یعنی چهار شهر.
23 و از سبط دان التقی را با نواحی آن و جبتون را با نواحی آن.
24 و ایلون را با نواحی آن و جت رمون را با نواحی آن، یعنی چهار شهر.
25 و از نصف سبط منسی تعنک را با نواحی آن و جت رمون را با نواحی آن، یعنی دو شهر دادند.
26 تمامی شهرهای قبایل بقیه بنی قهات با نواحی آنها ده بود.
27 و به بنی جرشون که از قبایل لاویان بودند از نصف سبط منسی جولان را در باشان که شهر ملجای قاتلان است با نواحی آن و بعشتره را با نواحی آن، یعنی دو شهر دادند.
28 و از سبط یساکار قشیون را با نواحی آن و دابره را با نواحی آن.
29 و یرموت را با نواحی آن و عین جنیم را با نواحی آن، یعنی چهار شهر.
30 و از سبط اشیر، مِشاَل را با نواحی آن و عَبدون را با نواحی آن.
31 و حلقات را با نواحی آن و رحوب را با نواحی آن، یعنی چهار شهر.
32 و از سبط نفتالی قادش را در جلیل که شهر ملجای قاتلان است با نواحی آن و حموت دور را با نواحی آن و قرتان را، یعنی سه شهر دادند.
33 و تمامی شهرهای جرشونیان بر حسب قبایل ایشان سیزده شهر بود با نواحی آنها.
34 و به قبایل بنی مراری که از لاویان باقی مانده بودند، از سبط زبولون یقنعام را با نواحی آن و قرته را با نواحی آن.
35 و دمنه را با نواحی آن و نحلال را با نواحی ، یعنی چهار شهر.
36 و از سبط رؤبین، باصر را با نواحی آن و یهصه را با نواحی آن.
37 و قدیموت را با نواحی آن و میفعه را با نواحی آن، یعنی چهار شهر.
38 و از سبط جاد راموت را در جلعاد که شهر ملجای قاتلان است با نواحی آن و محنایم را با نواحی آن.
39 و حشبون را با نواحی آن و یعزیر را با نواحی آن؛ همه این شهرها چهار می باشد.
40 همه اینها شهرهای بنی مراری برحسب قبایل ایشان بود، یعنی بقیه قبایل لاویان و قرعه ایشان دوازده شهر بود.
41 و جمیع شهرهای لاویان در میان ملک بنی اسرائیل چهل و هشت شهر با نواحی آنها بود.
42 این شهرها هر یکی با نواحی آن به هر طرفش بود، و برای همه این شهرها چنین بود.
43 پس خداوند تمامی زمین را که برای پدران ایشان قسم خورده بود که به ایشان بدهد به اسرائیل داد، و آن را به تصرف آورده، در آن ساکن شدند.
44 و خداوند ایشان را از هر طرف آرامی داد چنانکه به پدران ایشان قسم خورده بود، و احدی از دشمنان ایشان نتوانست با ایشان مقاومت نماید، زیرا که خداوند جمیع دشمنان ایشان را به دست ایشان سپرده بود.
45 و از جمیع سخنان نیکویی که خداوند به خاندان اسرائیل گفته بود، سخنی به زمین نیفتاد بلکه همه واقع شد. |